corek-otu

Çörek Otu Neye İyi Gelir

Tabiatta hemen hemen hergün karşılaştığımız bitkiler bizlere açık hava eczanesi gibi bir çok derdimize deva... 

cilt-maskesi

Cilt Lekelerine Ne iyi gelir

Cilt lekelerine ne iyi gelir? Cilt lekeleri kadın erkek herkes için oldukça sorun teşkil eder. Cildimiz lekesiz... 

karın-sisligine-ne-iyi-gelir

Karın Şişliğine Ne İyi Gelir

Karın şişliği ya da karın şişkinliği genelde bayanlar olmak üzere çoğu insanın şikayetidir. şişkinliği... 

pancar-suyu

Kırmızı Pancar Suyu neye iyi gelir

Kırmızı pancar ve Pancar Suyu Neye İyi Gelir? Gün geçmiyor ki Yüce Yaratıcının bizlere bahşettiği nimetlerden... 

kara-halile

Kara Halile Neye İyi Gelir

Karahalile Bitkisinin Basura Ve Diğer Hastalıklara Faydası Nelerdir? Star Tv’de yayınlanan “Dr.Ender saraç’la... 

1.108 Defa Okundu

Bezelye Neye iyi gelir

Kategori : Bitkiler - Etiketler :, , , , , , , , - Tarih : 27 Aralık 2012

Birbirinden Güzel Oturma Odası Resimleri Taze bezelye bulunmadığında ya da daha nişastalı, daha sert aromalı bir baklagiller çeşidi istediğinizde, kurutulmuş bezelye en iyi seçenektir; yıl boyunca süpermarketlerde bulunmaktadır. Kuru bezelye, fasulye ve mercimekle birlikte aynı bakliyat ailesinden olmakla birlikte, hazırlanma şeklinden ötürü genellikle ayrı bir grup olarak kabul edilmektedir.

Sağlık dolu taneler!

Baklagiller ailesinin küçük fakat besleyici değeri güçlü bir üyesi olan kurutulmuş bezelye, iyi bir kolesterol düşürücü lif kaynağıdır. Kurutulmuş bezelye kolesterolü düşürmesinin yanında, yüksek lif içeriği sayesinde kan şekeri düzeyinin yemekten sonra aniden yükselmesini önlediği için, kan şekeri bozukluklarını yönetmede özellikle yararlıdır.

Bir su bardağı pişmiş bezelye tanesi, günlük lif değerinin yüzde 65′ini sağlamaktadır. Kurutulmuş bezelye aynı zamanda iyi bir B vitaminleri (folat ve tiyamin) ve magnezyum, fosfor ve potasyum gibi mineraller kaynağıdır.
Kurutulmuş bezelye protein içeriği açısından da zengindir. Hem de yağ içermez. Bunlar yetmezmiş gibi, kurutulmuş bezelye izoflavonlar da içermektedir (daidzein). İzoflavonlar, bedende zayıf östrojenler gibi hareket eden ve göğüs ve prostat kanseri dahil bazı sağlık sorunları riskini azaltabilen bitkisel besin maddeleridir.

Kan şekerini dengeler, enerji sağlar

Medigold Hastanesi Başhekimi ve İç Hastalıkları Uzmanı UZ.Doktor Baha Aydoğ’a göre; Çözünebilir lif, sindirim sistemi ve kalbe yararlı etkilerine ilave olarak, kan şekeri düzeyini stabilize etmeye yardımcı olmaktadır. Aydoğ, lifli gıdalarla ilgili şu bilgileri verdi: “İnsülin direnciniz, hipoglisemi ya da diyabetiniz varsa, kurutulmuş bezelye ve mercimek gibi baklagiller istikrarlı, yavaş yanan enerji sağlarken, kan şekeri düzeyini dengelemenize de yardımcı olabilir. Yüksek lifli diyetler ve kan şekeri düzeyine ilişkin çalışmalar, bu yüksek lif içerikli gıdaların sağladığı önemli yararları göstermiştir.”

Araştırmacılar farklı miktarlarda lif içeriği yüksek gıdalarla beslenen tip 2 diyabetli iki grup insanı karşılaştırdı. Bir grup günde 24 gram lif içeren standart Amerikan Diyabetik diyetindeyken, diğer grup ise günde 50 gram lif içeren bir diyetteydi. Lif içeriği daha yüksek olan diyetteki kişilerde hem plazma glikozu (kan şekeri) hem de insülin (kan şekerinin hücrelere girmesine yardım eden hormon) düzeyinin daha düşük olduğu görüldü. Yüksek lif grubu toplam kolesterolü neredeyse %7 oranında, trigliserit düzeylerini %10,2 ve VLDL’yi (çok düşük yoğunluklu lipoprotein – kolesterolün en tehlikeli biçimi) de %12,5 oranında düşürdü.

Kalp sağlığı için kurutulmuş bezelye

Beslenme alışkanlıklarını ve koroner kalp hastalığından ölüm riskini inceleyen bir çalışmada, araştırmacılar ABD, Finlandiya, Hollanda, İrlanda, İtalya, eski Yugoslavya, Yunanistan ve Japonya’da 16.000′i aşkın orta yaşlı erkeği 25 yıl boyunca izledi. Tipik yeme alışkanlıkları şöyleydi: Kuzey Avrupa’da daha çok süt ürünleri tüketimi; ABD’de daha çok et tüketimi; Güney Avrupa’da daha çok sebze, baklagiller, balık ve şarap tüketimi ve Japonya’da daha çok tahıl, soya ürünleri ve balık tüketimi. Araştırmacılar bu verileri kalp hastalığından ölüm riskiyle ilişkili olarak analiz ettiğinde, baklagillerin riskte %82 oranında düşüşe neden olduğu görüldü.

Kurutulmuş bezelye, yüksek lif içeriğinin yanında, diğer sağlığa yararlı besin maddelerini de içermektedir. İyi bir potasyum kaynağıdır ve potasyum kan damarı plaklarının büyümesi ve gelişimini azaltabilir ve yüksek tansiyonu düşürmeye de yardımcı olur. Bir su bardağı pişmiş bezelye, günlük potasyum ihtiyacınızın %20,3′ünü karşılamaktadır.

Nasıl saklamalı?

Kurutulmuş bezelye genellikle önceden paketlenmiş veya açık olarak satılmaktadır. Her ne şekilde paketlenmiş olursa olsun, bezelyelerin çatlamadığını ve içinde yabancı madde içermediğini mümkün olduğunca kontrol etmeye çalışın. Açık baklagiller bölümünden alabileceğiniz tüm diğer ürünlerde olduğu gibi, kurutulmuş bezelyelerin de paketlerinin patlak olmadığından ve marketteki ürünlerin devir hızının iyi olduğundan emin olmalısınız.

Kurutulmuş bezelye serin, kuru, karanlık bir yerde hava geçirmez bir kapta aylar boyunca saklanabilir. Daha uzun süre saklamak istiyorsanız, buzdolabına koyabilirsiniz.

Nasıl pişirmeli?

Kurutulmuş bezelye tanelerinin de kuru fasulye ve nohut gibi pişirmeden bir gece önce suda bekletilmesi gereklidir. Bir su bardağı kuru bezelyeyi altı su bardağı suyun içinde beklettikten sonra suyunu süzdüğünüz kuru bezelyeleri pişirmek için taze, soğuk su ekleyin. Bekleme esnasında kuru bezelyeden bekleme suyuna geçen vitamin ve mineralleri kaybetmek istemiyorsanız, bekleme suyunu da haşlamada kullanabilirsiniz. Kuru bezelyeyi de diğer bakliyat ürünlerinde olduğu gibi düdüklü tencerede haşlayabilirsiniz. Veya kapaklı bir tencerede kaynayana dek bekleyebilirsiniz. Kaynar kaynamaz, ateşi kısıp buharın çıkması için kapağı hafifçe aralayarak 90 dakika boyunca ya da yumuşayıncaya kadar pişirmeye devam edin. Daha sonra haşlanmış bezelyeleri dilediğiniz malzemeleri ilave ederek yemek tariflerinizde kullanabilirsiniz.

Yorum Yaz
Ad Soyad :
E-mail :
Yorum :